ΣΤ Δημοτικού

Εργασίες για τους μαθητές της ΣΤ τάξης του Δημοτικού


Κάντε κλίκ εδώ για να δείτε τις εργασίες μας.

Υλικό για τους μαθητές της Ε τάξης του Δημοτικού


Διαδικτυακό υλικό:

Με το Avatar Maker μπορείτε να φτιάξετε τον εαυτό σας σε avatar (όπως είστε ή όπως θα θέλατε να είστε).
Μπορείτε να διαλέξτε χαρακτηριστικά που προσεγγίζουν τα χαρακτηριστικά του δικού σας προσώπου και να φτιάξετε ένα ταιριαστό ή ένα αστείο avatar! Ακολουθείστε τον υπερσύνδεσμο https://avatarmaker.com/
Στην αρχή διαλέγετε το φύλο του avatar που θέλετε να δημιουργήσετε και ξεκινάτε τις δοκιμές. 
       
Το avatar που θα φτιάξετε μπορείτε να το κατεβάσετε (download) στον υπολογιστή σας και να το χρησιμοποιείτε ελεύθερα ή να ξεκινήσετε από την αρχή πατώντας το reset (βλέπε στην παρακάτω εικόνα).


Με το StoryBoardThat μπορείτε να δημιουργήσετε τις δικές σας ψηφιακές ιστορίες ή κόμικ. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές ιστορίες και κόμικ μέσα από τη δημιουργία μιας σειράς εικόνων που διαδέχονται η μια την άλλη για να προκύψει η ροή της ιστορίας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία επιδιώκουμε να καλλιεργήσουμε την δημιουργικότητα και την φαντασία των μαθητών.
Χρειάζεται να κάνετε λογαριασμό χρήστη και είναι δωρεάν για 14 μέρες.
Υποστηρίζει τους ελληνικούς χαρακτήρες επομένως μπορείτε να γράφετε κανονικά στα Ελληνικά!

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο https://edtech.gr/storyboardthat/ και στο https://sites.google.com/site/ailusictple/storyboard-that-tutorial-uses-in-efl 

Ένα παράδειγμα της εφαρμογής με Αγγλικό κείμενο μπορείτε να δείτε παρακάτω:

Τα νέα εκπαιδευτικά δεδομένα που προετοιμάζουν τους πολίτες του 21ου αιώνα περιλαμβάνουν ένα νέο είδος μάθησης που βασίζεται στα ψηφιακά παιχνίδια (game-based learning). Η είσοδος των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία απέδειξε ότι αποτελούν ουσιαστικό εργαλείο για αποτελεσματικότερη μάθηση. Αυτή η τεχνολογική ανάπτυξη άλλαξε ριζικά και το περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγαλώνουν οι νέοι μαθητές έτσι ώστε να μιλάμε πλέον για «ψηφιακούς ιθαγενείς» (Prensky, 2007). Δηλαδή, νέους οι οποίοι χειρίζονται με άνεση και φυσικότητα τα ψηφιακά μέσα. Τα ψηφιακά παιχνίδια ανήκουν σε ένα πεδίο, ταχύτατα αναπτυσσόμενο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μαθησιακό εργαλείο για πιο αποτελεσματικές εκπαιδευτικές διαδικασίες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια είναι εφαρμογές λογισμικού που χρησιμοποιούν τα χαρακτηριστικά τόσο των βιντεοπαιχνιδιών (video games) όσο και των παιχνιδιών για υπολογιστή (computer games), προκειμένου να δημιουργήσουν ελκυστικές εμπειρίες μάθησης, οι οποίες ανταποκρίνονται με επιτυχία σε συγκεκριμένους παιδαγωγικούς στόχους και αποτελέσματα (Sara de Freitas, 2007). 
Στην ιστοσελίδα https://tpestodimotiko.blogspot.com/p/blog-page_08.html μπορείτε να βρείτε πολλά ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια με θέμα την Ανακύκλωση.

Το postermywall είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο για τη δημιουργία αφισών (poster), φυλλαδίων (flyer), πανό (banners) κ.α. 
Οι αφίσες του είναι σχεδιασμένες με έντονα χρώματα και εντυπωσιακά γραφικά ενώ υπάρχει πολύ μεγάλη ποικιλία θεμάτων για επιλογή. 
Ενώ έχετε τη δυνατότητα να φτιάξετε εντυπωσιακές αφίσες με ή χωρίς δημιουργία λογαριασμού.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο https://edtech.gr/postermywall/

Λογισμικά που μπορείτε να εγκαταστήσετε σε υπολογιστές: 


Το Hot Potatoes είναι πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού με το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε online ασκήσεις με έναν ιδιαίτερα φιλικό τρόπο.Το πρόγραμμα διατίθεται ελεύθερα για μη εμπορικούς εκπαιδευτικούς σκοπούς και με την προϋπόθεση οι ασκήσεις που δημιουργούνται με αυτό να είναι ελεύθερα διαθέσιμες στο διαδίκτυο.
Αρχικά θα πρέπει να κατεβάσετε το πρόγραμμα HotPotatoes 7.0 από τη διεύθυνση http://hotpot.uvic.ca
Το Hot Potatoes αποτελείται από 5 επιμέρους προγράμματα:
  • JQUIZ (Πολλαπλών επιλογών, πολλών επιλογών, σύντομης απάντησης) 
  • JMIX (Ταξινόμησης) 
  • JCROSS (Σταυρόλεξα) 
  • JMATCH (Αντιστοίχιση) 
  • JCLOZE (Συμπλήρωση κενών)
Οδηγίες για το λογισμικό καθώς και κάποια παραδείγματα μπορείτε να βρείτε στο http://users.sch.gr//jmokias/hot_pot.html.

Ενώ στο https://tpestodimotiko.blogspot.com/p/blog-page_3066.html μπορείτε να δείτε ερωτήσεις σε Hot Potatoes με θέμα την Ανακύκλωση.

Το Scratch είναι μια γλώσσα προγραμματισμού που έχει ως στόχο τη διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού σε παιδιά και εφήβους. Μέσω αυτού μπορείτε να προγραμματίσετε τις δικές σας διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια και να μοιραστείτε τις δημιουργίες σας με άλλους στη διαδικτυακή κοινότητα. Παρέχεται δωρεάν και χρησιμοποιείται σε μια ευρεία ποικιλία δράσεων εντός και εκτός του σχολείου ανά τον κόσμο. Η δημοτικότητά του στην εκπαίδευση, οφείλεται στην ευκολία με την οποία μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα: οι εντολές και οι δομές δεδομένων είναι απλές και είναι γραμμένες στην καθομιλουμένη ενώ η δομή του προγράμματος μπορεί να σχεδιαστεί όπως ένα παζλ, με αποσπώμενα κομμάτια κώδικα που μπορούν να μετακινηθούν και να προσαρμοστούν μαζί.  Το Scratch βοηθά τους νέους να μάθουν να σκέφτονται δημιουργικά, να συμπεραίνουν μεθοδικά και να συνεργάζονται, ουσιώδεις δεξιότητες για τη ζωή στον 21ο αιώνα.
Λόγω του μεγάλου πλήθους ασκήσεων που ήδη υπάρχουν θα σας πρότεινα να κατεβάσετε δωρεάν την έκδοση 1.4 του λογισμικού από εδώ https://scratch.mit.edu/scratch_1.4.

Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για το Scratch είναι το βιβλίο Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch το οποίο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ http://www.scratchplay.gr/index.html. Έχει πολλά παραδείγματα, βίντεο και παρουσιάσεις που θα σας φανούν πολύ κατατοσπιστικές!!!


Λογισμικά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου:


Τα εκπαιδευτικά λογισμικά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που βρίσκονται στην ιστοσελίδα http://ts.sch.gr/software.

Αν επιθυμείτε την τοπική εγκατάσταση των εκπαιδευτικών λογισμικών στον υπολογιστή σας, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: http://www.pi-schools.gr/software/dimotiko/